Cum identific o tenativă de fraudă și ce să fac în această situație?
YOXO nu solicita niciodată clienților săi prin e-mail, mesaje scrise, scrisori, apeluri telefonice sau prin oricare alte modalități informații referitoare la conturi bancare sau parole personale. Aceste informații sunt strict confidențiale și nu trebuie divulgate. În caz contrar îți asumi întreaga responsabilitate. De asemenea, YOXO și partenerii săi nu solicită niciodată coduri de reîncărcare sau reîncărcarea unui număr PrePay pentru validarea unor premii.
De-a lungul timpului, ne-au fost semnalate tentative de fraudă prin e-mail, mesaje scrise, scrisori, apeluri telefonice, social media sau prin alte mijloace de comunicare. Uneori, acestea pot părea inițiate de YOXO dar, în realitate, sunt efectuate de persoane care nu reprezintă compania și au scopul de a obține câștiguri nejustificate. Aceste solicitări pot veni inclusiv din partea unor conturi false de Facebook cu numele YOXO sau Orange România, care comentează în pagina noastră oficială dar care nu sunt autentice
Încercările de fraudă pot fi identificate după următoarele indicii:
- Îți sunt solicitate informații confidențiale
- Ești presat(ă) să dai un răspuns urgent
- Ai apeluri pierdute pe telefon de la numere necunoscute, cu prefixe internaționale din zone exotice
- Apar adrese web similare celor deținute de diverse companii/organizații, dar cu denumirile ușor modificate
- Ți se solicită să tastezi pe telefon coduri
- Ți se cere să confirmi datele de autentificare sau să te autentifici în contul tău YOXO/Orange pe o pagina web
- Ți se spune că vei primi diverse premii în urma unor tombole sau concursuri care nu sunt reale / la care nu ai participat sau că vei beneficia de reduceri ori de activarea unor noi servicii
- Ți se cere să transferi bani printr-un serviciu specializat/prin bancă, pentru a rezolva o situație urgentă
- Ți se solicită semnarea unui contract de servicii sau schimbarea cartelei SIM
Cum te poți proteja?
-
Înainte de a întreprinde orice acțiune sugerată de un necunoscut (de exemplu: furnizare date personale, transfer de bani, reincarcare cartele pre-platite) verifica informatia cu cineva de incredere sau contactează-ne, dacă este vorba de YOXO
-
Nu da curs solicitarilor dintr-un mesaj suspect
-
Nu furniza informaţii confidentiale unor persoane necunoscute, indiferent de canalul de comunicare
-
In cazul in care ai comunicat unor persoane necunoscute parole sau coduri de identificare iti recomandam sa le schimbi imediat si sa blochezi conturile respective.
-
Nu da curs niciunei solicitari de a divulga codul PIN, parola, numarul de card. In cazul in care ai dezvaluit informatii despre un cont sau un card bancar iti recomandam sa anunti imediat banca.
-
Verifica cu atentie expeditorul, continutul mesajelor, link-urile si fisierele primite prin e-mail.
-
Nu suna inapoi numere necunoscute de la care ai apel pierdut, mai ales daca au prefixe internationale.
-
Seteaza parole, sigure si diferite, pentru fiecare din echipamentele sau conturile de utilizator detinute.
-
Nu lasa echipamentele neblocate atunci cand nu le utilizezi sau le lasi in spatii publice.
-
Actualizeaza periodic versiunea de software instalata pe echipamentele pe care le folosesti (telefon mobil, tableta, laptop, ruter, smart TV, etc.).
-
Utilizeaza conexiuni la retele de internet securizate, instaleaza un program anti-virus si protecţie de tip firewall pe care sa le actualizezi permanent.
-
În cazul în care pierzi sau ți se fură telefonul mobil, iti recomandam să soliciți imediat blocarea cartelei SIM.
Dacă identifici o tentativă de fraudă, te rugăm să ne contactezi cât mai repede, pe Messenger (din aplicație) sau prin apel la Serviciul Clienți.
Cu privire la măsurile ce se pot lua împotriva celor care desfășoară astfel de acțiuni, îți recomandăm să adresezi o sesizare Poliției Române, singura instituție abilitată să desfasoare investigații în astfel de situații. Te asigurăm ca YOXO va oferi Poliției tot suportul necesar pentru identificarea celor implicați.