Ce fac dacă sunt în altă țară și nu am semnal pe telefon sau dacă nu sunt mulțumit de calitatea semnalului?
În roaming, SIM-ul tău se înregistrează cu statut de vizitator într-o reţea cu care operatorul tău are acord de Roaming. Practic, în momentul în care pe ecranul telefonului îţi apare numele altei reţele decât cea de acasă, înseamnă că operatorul "gazdă” va fi responsabil de calitatea semnalului şi de tarifare (ulterior trimite aceste informații operatorului tău).
Dacă, odată ajuns în altă țară, telefonul tău nu s-a înregistrat automat într-o rețea:
- verifică dacă serviciul Roaming este activ
- dacă serviciul Roaming este activ dar telefonul nu se înregistrează în rețea, selectează manual rețeaua din meniul telefonului tău, urmand instrucțiunile de mai jos
- încearcă SIM-ul în alt telefon: dacă în continuare nu se înregistrează în rețea, este posibil ca acesta să fie defect, iar înlocuirea cartelei SIM nu se poate face decât la magazinele Orange de pe teritoriul României
- dacă ai eSIM și ți-ai șters profilul din greșeală, va trebui să mergi într-un magazin Orange din România
Selecția manuală de rețea se face astfel:
- pentru Android, de regulă opțiunea se găsește în Setări – Mai multe – Rețea mobilă – Operator
- pentru iPhone opțiunea se găsește în Configurări – Operator